Artikelen

Artikel AI 2014 Kort overzichtsartikel over Appreciative Inquiry, overgenomen uit het eerste AI Magazine

 

 

 

Astrid Oosterom en Aart BrezetWaarderend inspelen op persoonlijke drijfveren van medewerkers kunnen het werkplezier vergroten, lees het artikel:

“Als je anders kijkt, wordt het anders”, een artikel uit het magazine van het Vervangingsfonds (uitgave maart 2018).

Bekijk het hele magazine hier.

 

Rita PiersonLees het voorstel voor De Rita Pierson School voor Waarderend Onderwijs

 

 

 

DramadriehoekIedereen die op een school werkt, belandt weleens in negatieve interactiepatronen. Interactiepatronen met collega’s, leidinggevenden, ouders of leerlingen die zich kenmerken door herhalende frustraties. Situaties die gedachten oproepen als: “Daar heb je haar weer!”, “Hij heeft er weer geen zin.” of “Ze willen maar niet luisteren.” Op het moment dat je daarin zit, zit je gevangen in de dramadriehoek. Dat laat zich kenmerken door gevoelens van onmacht en situaties waarin ‘de schuldvraag’ speelt. Lees hier het artikel over hoe je negatieve interactiepatronen kunt doorbreken.

 

 

Deel deze pagina met je netwerk:

Gratis E-book “Minder hard werken, meer resultaat”:

Vul hieronder je gegevens in en je ontvangt per omgaande het e-book "Minder hard werken, meer resultaat. Het effect van waarderende functioneringsgesprekken in het onderwijs". Tevens ontvang je nadat je het complete waardevolle e-book hebt ontvangen gratis tips via het e-zine "Schrift voor schitterende scholen".

Ja! Ik wil graag Waarderende functioneringsgesprekken met leerkrachten in mijn school. En ontvang graag mijn exemplaar
van het e-book.
dit veld niet invullen s.v.p.

Agenda

START DATAProgramma Waarderend Leiderschap in het Onderwijs

* 10 september 2020 Locatie: Landhotel Diever

* 11 september 2020 Locatie: Biesboschcentrum in Dordrecht

GRATIS WORKSHOPS:

* 12 februari 2020: “Minder hard werken, meer resultaat: het effect van Waarderend Leiderschap op werkdruk” om 10:30 uur in Zwolle

* 10 maart 2020: “Waarderende Leiderschap: het behouden en ontwikkelen van leerkrachten ten tijde van lerarentekort” om 10:30 uur in Utrecht