Artikelen
Kort overzichtsartikel over Appreciative Inquiry, overgenomen uit het eerste AI Magazine
Waarderend inspelen op persoonlijke drijfveren van medewerkers kunnen het werkplezier vergroten, lees het artikel:
“Als je anders kijkt, wordt het anders”, een artikel uit het magazine van het Vervangingsfonds (uitgave maart 2018).
Bekijk het hele magazine hier.
Lees het voorstel voor De Rita Pierson School voor Waarderend Onderwijs
Iedereen die op een school werkt, belandt weleens in negatieve interactiepatronen. Interactiepatronen met collega’s, leidinggevenden, ouders of leerlingen die zich kenmerken door herhalende frustraties. Situaties die gedachten oproepen als: “Daar heb je haar weer!”, “Hij heeft er weer geen zin.” of “Ze willen maar niet luisteren.” Op het moment dat je daarin zit, zit je gevangen in de dramadriehoek. Dat laat zich kenmerken door gevoelens van onmacht en situaties waarin ‘de schuldvraag’ speelt. Lees hier het artikel over hoe je negatieve interactiepatronen kunt doorbreken.
Deel deze pagina met je netwerk: