E-book “Samen ontdekken wat het beste werkt – Het effect van waarderende ouder- en leerlinggesprekken”

• oudergesprekkenLaat leerkracht en ouder met plezier samenwerken
  • Breng hun werelden, kennis en ervaring bij elkaar
  • Maak de slag van handelingsverlegen naar handelingsbekwaam
  • Voorkom negativiteit, weerstand en spanningen in de relatie
  • Laat ouderbetrokkenheid werken voor het kind

Vul hiernaast je gegevens in en je ontvangt per omgaande jouw exemplaar van mijn nieuwste e-book.

Het is een bundeling van expertise en ervaringen die ik de afgelopen paar jaar heb opgedaan in het toepassen van het waarderend gedachtengoed in de praktijk. Het beschrijft waarom het überhaupt belangrijk is om gesprekken te voeren vanuit een ander paradigma. Daarbij worden diverse praktische handreikingen gedaan, inclusief enkele gratis formats. Het mooie verhaal is evenwel de concrete ervaring van een leerkracht uit de praktijk.

Ouder en leerkracht kunnen samen het potentieel van het kind tot bloei te brengen. Wanneer gesprekken tussen ouder en leerkrachten zijn gebaseerd op de aanpak van Waarderend Onderzoeken, worden het plezierige en ontspannen gesprekken. De focus wordt verlegd van zorg en problemen naar wensen en mogelijkheden. Daarbij ontstaat een realistisch en gedeeld beeld van het potentieel van het kind. Soms leidt het zelfs tot verrassende ontdekkingen. Tot een eenvoudige manier waarop ouder en leerkracht een impuls kunnen geven aan de ontwikkeling van het kind en een doorbraak kunnen bereiken.

Het is mij een groot genoegen om mijn kennis met jou op deze manier te delen!

Vraag gratis aan

Ja! Ik wil graag Waarderende gesprekken met ouders en leerlingen in mijn school. En ontvang graag mijn exemplaar van het e-book.