Over Wendy Jansen

Wendy Jansen is onze business assistent op afstand. Zij neemt actief taken uit handen van ondernemers, zodat zij zich meer kunnen richten op de kerntaken in hun bedrijf. In de volksmond heet zo’n business assistent op afstand een ‘Virtueel Assistent’ (VA). Voor Drives@School verzorgt Wendy de website, verstuurt de e-zine, verwerkt de administratie en denkt mee in de marketing. Voor het programma ‘Waarderend Leiderschap in het Onderwijs’ zorgt zij ervoor dat alle deelnemers kunnen inloggen in de online leeromgeving, alle informatie mailtjes krijgen en maakt de certificaten in orde.

Oorspronkelijk komt Wendy uit de reiswereld
, waarin zij haar dienstbaarheid kon inzetten om voor zakenreizigers en vakantiegangers reizen te verzorgen. Omdat zij daar haar talenten niet volledig kon benutten, heeft zij in 2017 een switch gemaakt naar het ondernemerschap zodat zij zich verder kon ontwikkelen. In korte tijd heeft zij zich omgeschoold tot een succesvolle VA. Het geeft haar voldoening om ondernemers te ondersteunen waardoor zij kunnen groeien met hun bedrijf.

Als moeder van 2 kinderen heeft Wendy het verlangen dat haar kinderen hun talenten altijd mogen inzetten bij alles wat ze doen. Dat wordt niet gestimuleerd in een onderwijscultuur waar het denken in problemen en tekorten de boventoon voert en de rode pen gehanteerd wordt. Dan had haar juf van groep 3, bijna 30 jaar geleden, toch een goed punt, want zij keek de werkjes na met een groene pen. De boodschap die Drives@School uitdraagt is dan ook zeer belangrijk voor Wendy, want wie ziet zijn/haar kind niet graag met plezier naar school gaan? Een school waar het kind kan schitteren voor wie het zelf mag zijn. Want aandacht voor de waarde van het kind is belangrijk en als dat in de basis al wordt geaccepteerd, dan werken we aan een mooie toekomst voor onze kinderen.