Weet je nog? Die terugkommiddag in het programma Waarderend Leiderschap in het Onderwijs? Velen zeiden na die middag: dat willen we wel vaker. Zo bij elkaar komen, met een open programma, waarin je in kan brengen wat voor jou belangrijk is. Aan dat verzoek willen wij graag gehoor geven, nu er bijna 150 gecertificeerde Waarderende Leiders zijn en we opstomen om dit jaar een eind boven de 200 uit te komen. Dus heb je zin:

• om weer eens gelijkgestemden te ontmoeten in Waarderend Leiderschap?
  • om je weer eens te laten voeden bij de bron van Waarderend Leiderschap?
  • om te delen wat voor jou belangrijk is aan successen en/of dilemma’s?
  • om bijvoorbeeld te ontdekken wat helpt in tijden van lerarentekort?
  • om te oefenen met vaardigheden of werkvormen?
  • om het af te sluiten met een gezellige en lekker lunch?

Dan ben je van harte welkom op een van de volgende terugkomochtenden. Met elkaar maken we die ochtend het programma dat je weer helemaal gaat inspireren, energie gaat geven en nieuwe perspectieven gaat bieden. We organiseren het online, van 9.00 tot 12.30 uur. Data en locaties zijn als volgt.

• Donderdag 11 juni 2020, Online
  • Vrijdag 12 juni 2020, Online

De investering bedraagt € 89,- all in, inclusief BTW.

Schrijf je direct in:

Ja, ik schrijf me in voor een terugkomochtend

Aart Brezet

Waarom doen wij dit?

Aart Brezet en Andrea van de Rozenberg hebben het in hun vezels om steeds die kant van de werkelijkheid te belichten waar mensen het meest gelukkig, energiek en gemotiveerd van worden. Juist daarom gaat het hen aan het hart dat in het onderwijs de aandacht zo vaak uit gaat naar wat er niet is, naar de problemen en onmogelijkheden bij kinderen, ouders, leerkrachten en schoolleiders. Dat is voor iedereen energieverspillend en in het slechtste geval ten koste gaat van de ontwikkeling van de leerlingen.

Het is hun ambitie om in het onderwijs dit deficiëntie-denken (het kijken naar wat er niet is) structureel te vervangen door denken in potentieel en progressie. Samen met scholen komen zij tot concrete en structurele toepassingen van Waarderend Onderzoeken in leiderschap, samenwerking en onderwijs. Als je weet hoe mooi een school kan schitteren wanneer iedereen aandacht heeft voor potentieel en progressie, dan wil je niets anders dan de vaardigheid daarvoor overbrengen aan de leiders in het onderwijs.

Ja, ik schrijf me in voor een terugkomochtend

ASK ME ANYTHING-vragenuurtje

* Vrijdag 15 december om 14:00 uur > Vraag Aart Brezet alles over de Waarderende aanpak in het onderwijs. Meld je aan via deze link.

* Donderdag 18 januari 2024
Locaties: Het Ruiterhuys in Castricum en Nieuw Westert in Egmond-Binnen