“Word fan van je medewerkers!”

door | nov 19, 2015 | Blog | 0 Reacties

Het is gaandeweg steeds meer de focus geworden in marketing: als bedrijf moet je fans creëren. Een trouwe schare die altijd voor jouw merk kiest. Om dat te doen, willen bedrijven aan hun klanten veel waarde bieden waar zij echt behoefte aan hebben. Er wordt extra service geleverd, gratis informatie gedeeld en continu geïnnoveerd. Hmmm… wat zou er dan gebeuren als jij de fan wordt van je medewerkers?

Fans volgen je
Als jij fan bent van je medewerkers, dan ben je betrokken bij ze. Dan wil je weten wat zij doen, wat zij meemaken, uit oprechte belangstelling. Je reageert enthousiast op nieuwe informatie en daarmee stimuleer je dat er meer informatie komt. Nu is de mate waarin jij geïnformeerd wordt als leider één van dé factoren die jou effectief maakt. Het zorgt er voor dat je goede besluiten kunt nemen.

Fans geloven in je
Als jij fan bent van je medewerker, dan zie je het beste in hen. Dan weet je waar hun kwaliteiten liggen en kan je daar lyrisch over zijn. En als je zelf fans hebt, dan wil je ze niet teleurstellen. Je wilt ze alles geven, het beste dat je in huis hebt. Dat is toch hét effect dat je als leider op je medewerkers wilt hebben?

Fans staan altijd achter je
Als jij fan van je medewerkers bent, dan laat je ze nooit vallen. Ook op hun mindere dagen blijf je herkennen waar je ooit voor gevallen bent. Je vergeeft ze hun misstappen: daar heb je begrip voor. Tegelijkertijd zijn fans de belangrijkste reden om een come back te maken. Juist in het diepste dal motiveren je trouwe fans om je best te doen om een nieuwe top te bereiken. Zo krachtig wil je als leider je medewerkers toch motiveren?

Fans delen hun bewondering
Als jij fan bent van je medewerkers, dan wil je graag aan anderen vertellen wat voor geweldigs ze gedaan hebben en welke fantastische kwaliteiten je ziet. Je wilt dat anderen ook fan worden. Hoe geweldig kan jij als leider de samenwerking stimuleren als jij aan iedereen kan laten zien waarom zij fan van hun collega mogen zijn?

Fans laten je groeien
Als jij fan bent van je medewerkers, dan geef je hen zelfvertrouwen. Je maakt hen bewust waar hun kwaliteiten liggen. Je vraagt ze enerzijds om hun favorieten te herhalen en tegelijkertijd ben je nieuwsgierig naar hun nieuwe materiaal. Op die manier stimuleer je als leidinggevende medewerkers om het goede te behouden en zich te blijven ontwikkelen.

Wil jij ook deze effecten bereiken?
Dan zijn waarderende functioneringsgesprekken bij uitstek dé manier om je medewerkers te laten ervaren dat je fan van hen bent. Wil je ontdekken hoe deze verrassend krachtige methode werkt? Meld je dan aan voor de webinar “De 5 geheimen achter moeiteloze en motiverende functioneringsgesprekken”. Deze organiseer ik op maandag 14 december van 20.00 tot 21.00 uur en kun je via je eigen computer online volgen. Via BetaalSociaal is deelname zelfs gratis!